Amanda Meuwissen – Changeling [recenzie]

Changeling e al doilea volum al seriei Incubus al Amandei Meuwissen. E o serie pe care o tot citesc și o recitesc, dar de data asta nu dintr-o pasiune deosebită față de serie în sine, ci pentru că am citit-o o dată de curiozitate, apoi i-am făcut verificarea audio ca să fiu sigură că sună bine cartea înregistrată.

Acum m-am reapucat s-o citesc pentru că vreau să-i iau un interviu autoarei despre motivul pentru care femeile scriu povești de dragoste homoerotice, despre fanfiction și despre serie în general. O să fie interesant. (seria e scrisă episodic, așa că de fiecare dată când mă apuc de recitit o iau dintr-un punct aleatoriu și citesc până la cel mai recent capitol)

De primul volum am scris aici (în engleză).

Changeling e un roman de aventuri fantastice împletit cu o poveste de dragoste. Jim și Nathan vin dintr-o familie în care se transmite sângele de… zâne? Spiriduși? Nu știu exact cum să traduc „fairies” în context, mai ales că la noi sună a creaturi mici și simpatice, dar vorbim mai degrabă de ființe magice puțin dilii. În Jim s-a activat mai puternic gena magică și se transformă încet, dar sigur, într-un spiriduș d-ăsta, varianta nașpa. Nathan face tot ce poate să-l salveze. Sasha, al treilea membru al echipei, e un incub, pune umărul și el la bătăile cu monștrii mulți, tipici și Hollywoodieni – și formează jumătate din povestea aia de dragoste de care ziceam (împreună cu Nathan).

Povestea nu e doar episodică, ci chiar amintește de serialele TV horror-fantastice, cu monștri care tot apar de peste tot, cu mici și mari întorsături de situație, bătăi supranaturale, ritualuri magice și nu foarte multă subtilitate. Se simte că autoarea se distrează în timp ce scrie – și chiar dacă îmi venea să-mi dau ochii peste cap în anumite momente care păreau băgate doar de dragul Lecției Morale, momentele respective sunt destul de scurte și acceptabile.

Bine, poate că dacă ideea de homosexualitate te dezgustă cartea asta n-o să fie exact cea mai recomandată chestie de pe pământ (chiar dimpotrivă), dar pentru non-deranjați per ansamblu nu-i rea deloc.